SHIPMENT POLICY

Waar vind ik de status van mijn bestelling?

De verwachte levertijd van jouw bestelling staat in de bevestigingse-mail. De verwachte levertijd is vermeld in werkdagen: weekenden en feestdagen worden dus niet meegeteld. Zodra de bestelling wordt verstuurd, ontvang je hierover per e-mail bericht.

Uit hoeveel zendingen bestaat mijn bestelling?

Zodra de bestelling wordt verstuurd, ontvang je een e-mail met de track & trace gegevens. Indien de bestelling in meerdere zendingen wordt verstuurd, staan er meerdere track trace links in de e-mail.

 

Bestellingen die in zijn totaliteit uit meer dan 30 kg bestaan, worden altijd in meerdere pakketten verzonden, tenzij het om een vast artikel gaat zoals een dumbell of kettlebell of Cardio apparatuur. Bij zware apparaten kan het voorkomen dat de onderdelen in verschillende pakketten worden bezorgd.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Over het algemeen geldt dat de verzendkosten per pakket €5,95 bedragen. In sommige gevallen kunnen lichtgewicht items bij elkaar in een doos worden gedaan; in dat geval hoeft er slechts éénmaal verzendkosten te worden betaald. Voor sommige producten geldt 'gratis verzending' en ook bij grote (halter)sets worden de verzendkosten niet per pakket berekend, maar vallen deze in de meeste gevallen wat lager uit.

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt afgeleverd?

In de bevestigingse-mail staat de geschatte levertijd in werkdagen. Om te zorgen dat de bestellingen netjes worden afgeleverd werkt Ichica bv samen met professionele logistieke partners zoals PostNL.

Is de vermelde (verwachte) levertijd een gegarandeerde termijn of een streeftermijn?

De vermelde levertijd is altijd de streeftermijn en geldt als indicatie. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Het kan voorkomen dat de vermelde levertijd niet wordt gehaald in verband met drukte of onvoorziene omstandigheden. Neem in dat geval gerust contact op met onze klantenservice voor meer informatie.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben op het moment dat de vervoerder een pakketje probeert af te leveren?

 

PostNL doet 1 bezorgpoging. Er zal worden geprobeerd het pakket bij de buren af te geven of de zending wordt naar een ophaalpunt gebracht. Houdt de tracking daarom goed in de gaten.

 

 

In geval van een PostNL zending heb je één week de tijd om het pakket af te halen op het PostNL afhaalpunt (alleen zendingen binnen Nederland worden, na de laatste mislukte afleverpoging, naar een PostNL afhaalpunt verstuurd). Doe je dit niet, dan gaat het pakket retour naar ons magazijn. Heb je geen bericht ontvangen van PostNL of wil je meer informatie? Laat het ons dan direct weten via service@ichica.com.
 

Kan ik het afleveradres nog wijzigen?

Nadat de bestelling is geplaatst kan het afleveradres meestal helaas niet meer veranderd worden. Denk daarom altijd goed na over het afleveradres dat je kiest. Als je zelf overdag niet thuis bent dan kun je het pakketje misschien wel bij een familielid of op het werk laten bezorgen. Je bent als klant zelf verantwoordelijk voor het opgeven van een juist afleveradres.
Indien je hebt gekozen voor de betaalmethode Klarna, dan mogen wij jouw adres niet wijzigen. Neem in dat geval eerst contact op met Klarna.

 

Ichica behoudt zich het recht voor om eventuele kosten als gevolg van een kennelijke fout bij opgave van het afleveradres door de klant, door te rekenen aan de klant. Een zending die vermist raakt als gevolg van een onjuist opgegeven afleveradres is voor rekening en risico van de klant. 

 

Kan ik mijn bestelling op een adres buiten Nederland of België laten afleveren?

Nee, Physionics.nl levert alleen in Nederland en België.

Kan ik mijn bestelling zelf afhalen bij het Ichica kantoor of het Ichica magazijn?

Wij verzenden onze producten vanuit ons centrale magazijn in Duitsland waardoor het niet mogelijk is om producten af te halen.

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.